עם השנים והניסיון פיתחתי מודל שהוא המפתח להצלחה. המודל בנוי מחמישה אלמנטים חשובים והשילוב שלהם הוא הדבר המאפשר לי לראות כל נער, להבין את סביבתו הטבעית, ולפעול באופן מיטבי ואישי. כל נער מיוחד ויש לו את הדרך שלו והכיוון שלו. באמצעות המודל אני יכול להכיר את הנער ולהבין מה ייטיב איתו וכיצד אני יכול ללוות אותו בדרך להצלחה.
המודל
- פגישה אישית של שעה ורבע אחת לשבוע בביתו של הנער. היתרון בכך שאני לומד על חייו ולעיתים מגשר בין הנער לבין ההורים.
- זמינות – דבר חשוב ביותר לנערים ולהורים זמינות בשעות לא שגרתיות.
- הגעה לכל מקום שחשוב שאגיע אליו. בהסכמת הנער והמשפחה, כאשר יש לי ויתור סודיות, אני מגיע לסייע מול המחנכת, היועצת, הנהלת בית הספר, העירייה וכל גורם רלוונטי.
- הגדרת התפקיד שלי איננה טיפול אלא ייעוץ, הדרכה, הכוונה והכנה לחיים. בין היתר אני מלמד את הנערים שיטות להירגע, מפנה אותם לספורט, עוזר להם להתמודד עם מצבי לחץ וקשיים שונים של החיים. אני עוזר להם להתמודד עם בעיות של קשב, התארגנות וסדר יום. אני עובד על שינוי חשיבה והעלאת מוטיבציה, הכנה לצבא לתיכוניסטים והכי חשוב מעלה לנערים בשיטות שונות את אמונם בעצמם ואת הדימוי והביטחון העצמי שלהם.
- המפתח להצלחת החונכות הוא יצירת קשר של אמון וכבוד וכניסה לתהליך מרצון. כשאלה קיימים ניתן להשיג הישגים גדולים ביחד עם הנוער, ההורים, בתי הספר ואנשי החינוך.